Spring naar inhoud

PowerWalking

Beweging is één de vijf pijlers van vitaliteit en ik was al een tijdje op zoek naar een bewegingsvorm die:
✅voor iedereen toegankelijk is, ongeacht leeftijd en niveau fitheid
✅buiten in de natuur gedaan kan worden
✅zich richt op verbetering van conditie en kracht
✅intensief is zonder belastend te zijn voor de gewrichten
✅je in groepsverband kunt doen met behoud van 1,5 m afstand

Iedere vorm van beweging is goed en draagt positief bij aan hoe jij je voelt. Wanneer je echter buiten in de natuur beweegt, heeft het ook nog eens een fantastisch, helend effect op de 3 systemen die zorgen voor je vitaliteit:
🦚 ons zenuwstelsel
🦚 ons immuunsysteem
🦚 ons brein
Het effect wordt nog eens versterkt wanneer je dit doet in gezelschap van positief ingestelde mensen, met in achtneming van de Covid-19 maatregelen uiteraard 😉

POWERWALKING - wat is dat nou eigenlijk?
Bij PowerWalking wandel je in een stevig tempo (dit kan in theorie oplopen tot zo’n 6 tot 8 km per uur), waarbij je een krachtige armbeweging maakt en extra actief afzet met je voeten. Daardoor gaat je hartslag net zover omhoog dat het genoeg is om je conditie te laten verbeteren. De training begint met een goede warming-up en eindigt met een cooling-down. Zo voorkom je dat je spierpijn of blessures krijgt. Ook doe je tussendoor kracht- of stabilisatieoefeningen, waardoor je ook de diverse spiergroepen traint. Je bent dus echt aan het sporten! Een ieder kan zijn eigen tempo lopen. 
Een groot voordeel vergeleken met sporten zoals hardlopen is dat je met PowerWalking veel minder je gewrichten belast. Bij hardlopen kom je elke keer met een schok neer, wat relatief zwaar is voor onder meer je knieën. Omdat je bij PowerWalking geen schoksgewijze belasting hebt, heb je veel minder kans op blessures. Het is daarom ook zeer geschikt voor ouderen. Ook zwaardere mensen of mensen met knie- of rugklachten kunnen deze sport prima beoefenen. Verder is het een ideale manier om weer in conditie te komen na een blessure.
Verder heb je bij PowerWalking natuurlijk ook de al bekende voordelen van het sporten: het vermindert de kans op hart- en vaatziekten, verlaagt het cholesterolgehalte en de bloeddruk en het versterkt je spieren. Je voelt je fitter als je aan sport doet, hebt meer uithoudingsvermogen en het is leuk om in groepsverband te doen.

Lestijden in Alphen aan den Rijn vanaf 19 maart 2021:

- dinsdagavond van 19.15 tot 20.15 uur (locatie Zegerplas, verzamelpunt Wet 'n Wild
 - vrijdagochtend van 9.30 tot 10.30 uur (locatie Zegerplas, verzamelpunt Chinese Palace)
- zaterdagochtend van 9 tot 10 uur (locatie Zegerplas, verzamelpunt Chinese Palace)


Tarieven:
Proefles: gratis
Losse les: € 8,-
Strippenkaart voor 10 lessen: € 70,-
Aanmelding voor iedere les is vereist zodat ik zicht heb op de groepsgrootte en kan via WhatsApp 06 - 41492830 of via https://www.powerwalkclub.nl/locaties/alphen-aan-den-rijn-marielle-weekhout/
Tarieven voor privésessies voor particulieren of bedrijven zijn op aanvraag.